Tuesday, April 13, 2010

"Mengalah "

Mengalah, bukannya beerti kalah....perjuangan belum terhenti namun harus akur dengan kehendakNya....

Aku mengalah kerana aku sudah penat berperang dengan emosi...kecelaruan emosi yang selama ini 'bertandang' dalam diriku akan ku singkirkan pergi jauh dari diriku...aku akan bina kekuatan dalam diri ini....Aku mengalah bukan kerana aku lemah, namun aku mengalah kerana kurasakan sudah sampai masanya....hatiku juga perlu dijaga dan diambil perhatian...tiada guna ku korbankan diri untuk yang tidak pernah menghargaiku.....

Selama ini hatiku punah, hancur luluh kerana berkorban.....untuk siapa?....

Aku bersujud kepadaMu....aku mohon agar aku dan si kecil diberi perlindungan dari segala musibah di dunia ini....Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan hidup ini demi si kecil yang paling ku sayangi....Kau tenangkan hatiku.....Sesungguhnya, aku tidak mahu lagi mengenang semua yang telah berlalu...
Kini, aku berserah kepadaMu......apapun takdirnya, aku terima....

No comments: