Thursday, August 13, 2009

aku yg tertinggal @ ketinggalan zaman??

semalam masa balik aku tumpang kak nurul dari opis ke kompleks PKNS Shah Alam...singgah jap opis lama jumpa Che' Mah Cun ngan Che' Ta...dah lama x jumpa,renduu sgt2....dah borak2 nak dekat kul 5, aku ngan Che' Mah Cun pun gerak lah ke hentian bas...

lepas slm ngan peluk cium Che' Mah, aku menyeberangi jalan untuk menunggu bas T529 yang akan menuju ke Stesyen Komuter Shah Alam...lepas beberapa minit menunggu maka tibalah bas yang aku tunggu...budak2 yang ada kat sana bukannya beratur nak naik bas tapi berebut2 pulak...agaknya akak driver bas tu bengang, dia x nak bukak pintu...puas budak2 tu mengetuk pintu barulah dibukaknya...apa lagi,hangin akak tu membebel2 smpaikan budak2 tu pun mintak maaf ngan dia....

sampai giliran aku yang tengah standby duit RM1 untuk membayar tambang bas..tupp..tetiba akak tu tutup tmpat masukkan duit tu ngan tangan dia..."sorry dik, kite dah x jual tiket skarang"...aku pun terpinga2...abis tu mcm mn ni?? " kalo nak kena beli kad TnG...RM5,RM10..bla,bla,bla"....sib baik ader lagi RM10 dlm purse..."ok lah kak,saya beli RM5"..."oo...sori,kalo nak yang RM5 kena masukkan not RM5, RM 10 x leh.."

"aii...mcm2 la pulak makcik ni""grrrrrrrr...geram tul aku...last skali aku beli gak kad RM10...smbil berjalan ke tempat duduk, aku masih terfikir2,kenapa aku x tau yang skrang dah ader sistem mcm ni??kenapa aku ketinggalan zaman sangat ni?? dah lama sgt ker aku x naik bas smpai tiket tak dijual pun aku x tahu....

berfikir la aku spanjang perjalanan tu...bila ramai org dh turun, aku melilau2 di ruangan bas tu, barulah aku terbaca notis yang ditampal, sistem tiket dah x digunakan mulai 1 Julai 2009 untuk bas T529 sahaja....aper punya bongok nyer aku x tau pasal benda nie....

pastu dah dekat2 nak sampai stesyen komuter tu aku terpandang la kat depan cermin bas tu, dah besau2 ditampal "HANYA MENERIMA TOUCH N GO SAHAJA"....bengong tul aku x tengok maser nak naik bas tadi.....

geli hati pun ader gak....smpai jer kt sana aku terus ambik keta n drive dengan fikiran masih melayang2 teringatkan peristiwa tadi.....betul2 ketinggalan zaman la aku nie...

1 comment:

RinnAzrinah said...

hahahaaa.... tumpang gelak guling2 bleh???...