Saturday, August 29, 2009

aku @ kampung

Malam Rabu lepas aku dikejutkan dengan berita yang nenek hubby ku dimasukkan ke ICU dan berada dalam keadaan tenat....perasaan bercelaru maser tu kebetulan baru lepas berbuka puasa..hubby suruh aku pack barang coz nk balik kg..

bayangkan dlm keadaan kepenatan selepas berbuka, aku gagahkan diri untuk siapkan baby dan pack barang untuk balik kg....kitaorang bertolak malam tu jugak...perjalanan balik ke kampung pada malam itu menguji kekuatan mental hubby aku dengan hujan turun sepanjang perjalanan...

kul 8 pagi sampai Kb, kitaorang terus ke hospital...maser tu bukan time melawat, so kitaorang balik rest kat umah mak aku dulu sementara tunggu time melawat tengahari....kul 12.30 skali lagi kitaorang gi hospital, maser tu dah dibenarkan utk masuk ke wad, tapi cuma 2 orang jer skali masuk....aku sebenarnya jenis yang kurang kuat semangat kalo bab2 masuk hospital ni...nk masuk dlm ICU plak tu...dengan pelbagai jenis pesakit, dengan wayar sana sini...tapi aku kuatkan jugak semangat...

aku masuk ngan hubby, tengok keadaan nenek...Ya Allah,sebak hatiku....wayar penuh dibadan, mulut dan hidung...kesian, pilu n hiba...aku berdoa agar Allah memelihara umatnya ini....Amin...

No comments: