Wednesday, February 3, 2010

berat badan...

sudah lama bangat aku x hupdet blog nie...erm, dah keje tempat baru ni walaupun kejenya tak der la sebanyak keje kat pejabat lama, tapi terasa jugak kepenatannya...

penat teramat sangat yang aku rasai ni bkn berpunca dari penat bekerja tapi penat kerana terlampau banyak duduk di kerusi dan melangut depan pc...hahahaha....

yang paling merisaukan aku sekarang ni, keadaan aku yang terlampau bersenang lenang ni telah membuatkan berat badan aku bertambah naik.....perubahan yang terlalu mendadak semenjak aku balik sini....

jangan tak percaya lak berat aku dari 60kg telah naik kepada 70kg sekarang ni...wuaaaaaaaaaaa.........
aku tak sanggup........kenapa aku terlalu berselera menjamah makanan...nafsu terlalu menguasai minda aku...
ramai yang tegur perubahan mendadak pada diri aku ni....ramai yang perasan...aper taknya dah badan makin montel dan membulat......tidakkkkkkkkkkkkkkkkk.......................

aku dah mencuba sedaya upaya untuk mengawal nafsu makan ni namun aku selalu tewas.......bila hubby pun dah tegur, mula la raser tak sedap hati...lantas aku cuba untuk mencari alternatif lain nak kawal berat badan aku nie...
harap2 apa yang aku rancang akan menjadi.....InsyaAllah...dan akan aku hupdetkan lagi perkembangan tentang berat badanku ini nanti....

1 comment:

RinnAzrinah said...

heheheee.... sabo jer laaa.... naik seploh kg??.... biar betol..