Friday, September 4, 2009

Ragut @ Ramadhan

semalam aku drive ke umah pakcik Rudy kat Cheras, time tu dah dekat nak berbukak puasa...jalan punyer la jem giler, faqihah pulak dah dekat2 nak sampai dia meragam tak nak duduk kat seat dia...panic gak aku dibuatnya....pujuk2 akhirnya dia diam kejap...kereta kat depan x bergerak2..pon!pon!...bising bunyi hon keta...aku lagi la serabut...

dalam kekalutan dan kesesakan lalulintas tu, nafas aku terhenti seketika, lidah terkelu....kat depan aku, sorang mamat ni tengah pecahkan cermin kete di hadapan aku, aku nampak depan mata aku, mamat tu tarik beg kepunyaan owner kete dan berlaku adegan tarik menarik tapi akhirnya mamat tu berjaya mengambil beg tersebut yang kemungkinan diletakkan di tempat duduk sebelah penumpang...

dah dalam keadaan jem, macam mana nak kejar peragut tu...terpaksa dibiarkan macam tu jer...aku yang tengok tu pun berdebar2...terfikir jugak kalo la benda ni terjadi kat aku, mau pengsan aku dibuatnya....

tapi sebelum ni pun aku selalu ingatkan diri aku supaya tak letakkan barang2 berharga kat tempat duduk sebelah @ kat tempat duduk aku...takut wei...orang2 jahat ni tak kira waktu diaorang nak buat keje...bulan poser lagi la,, nak carik duit buat beli baju raya haram...

No comments: