Wednesday, June 3, 2009

Buah Hati Kesayanganku - Part 1


Puteri kesayangan ku ini dilahirkan pada 03/08/2008 pada jam 8.30 mlm di PPUM..penantian ku selama ini telah terbayar dengan kelahiran bayi comel ini yang seberat 3.19 kg...air mata kegembiraan dan kesyukuran mengalir di pipiku disaat nurse membawanya ke pangkuanku...kesakitan bersalin terubat dengan memandang matanya yang comel persis mutiara...tapi yang aku paling terkilan, pihak pengurusan hospital tidak memanggil suamiku disaat aku melahirkan..bertarung nyawa aku bersendirian tanpa ditemani suami..hanya Dia yang tahu betapa sakitnya saat lahirnya seorang insan di dunia ini...sekarang barulah aku tahu, pengorbanan inilah yang dilalui ibuku semasa melahirkan aku..terima kasih Mama...kasih sayang dan pengorbananmu tidak ternilai harganya dan kini setelah aku bergelar ibu, aku sedar betapa besar pengorbanan semua ibu2 di dunia ini..




Masa pregnant dulu, hubby tak galakkan aku merancang untuk letak nama anak...katanya tunggu la dia lahir dulu tapi dalam diam2 aku cari gak nama yang sesuai untuk baby aku..sambilgosok2 perut ku yang membuyung tu " sayang mummy, nama aper la yang Ku ( panggilan my baby kepada ayahnya ) nak bagi kat sayang?? "...sabarla dulu...
Sampai masa baby dah lahir, hubby aku pun kelam kabut la mencari nama untuk anaknya...nak dijadikan cerita, pada malam ke 2 baby aku lahir, dia tertidur dengan buku Himpunan Nama2 Bayi sampaikan keesokan pagi bila dia bangun, dia cakap kat aku " Yang, abg dah jumpa nama untuk baby kita.."Tengku Faqihah" yang bermaksud " Yang Cerdik"...aku pun dengan serta merta setuju dengan Hubby coz rasanya nama tu memang sedap didengar...
Aku stop dulu untuk hari ni..nanti sambung kat part 2 pulak..Salam..

No comments: