Thursday, July 9, 2009

Luahan Hati @ Perasaanku

tak tau nak kater aper bila orang dah salah anggap pasal kita.. yang paling buat aku terkilan, aku dituduh yang bukan2...kenapa ianya berlaku??
salah ker kalau aku nak berbaik2 ngan semua orang? aku adalah aku, memang tak boleh tukar jadik orang lain..aku dengan cara aku, kenapa orang nak pertikaikan lagi?
kenapa aku dituduh menjadi talam dua muka? aku dituduh menjadi batu api? terkilan dan sedih sangat, aku dianggap berpura2 baik di hadapan semua orang...orang yang tak kenal aku siapa mungkin akan beranggapan begini rupa...
aku dituduh bersekongkol untuk menjatuhkan satu puak...aper ni?? niat aku cuma satu, untuk berbaik dengan semua orang yang aku kenal..tak pernah sedetik pun terlintas dalam fikiran aku untuk memilih kawan...
bila dah jadi macam ni, aku perlu lebih berhati2 dalam berkawan...dan mulai dari saat ini, aku sudah bertekad, aper sajer yang aku lakukan, biarlah aku sendirian daripada aku makan hati berulam jantung...
senang citer, aku buat hal aku jer, tak payah nak baik ngan saper2 pun.. yang penting, niat aku datang kerja untuk cari duit tanggung family aku..yang lain2 aku akan tolak ke tepi...lantak la aper orang nak fikir pasal aku..

2 comments:

pu3mawar said...

ti,
nie pasal yg kes ari tu ker..
kalau lak akak yg membuatkan KAKAK tu tuduh...
sorry la...
tapi ti kenalkan kakak tu camne...

tuty said...

biarlah ia menjadi pengajaran buat ti...akak jangan risau k, ti tau mcm mn nk uruskan hal ni..yg penting kiter x kacau idup orang...