Monday, December 23, 2013

# MEMORI 2013 # Cuti - cuti di Putrajaya

Jom jalan-jalan kat Putrajaya pulak yer anak-anak. Kali ni pun aku bawak family berjalan time kena berkursus. Asalkan dapat bersama, kesibukan masa boleh di'adjust'... hehehehe... haruslah aku mentionkan di sini yer, ini adalah entry lama yang telah terperap sekian lama. Beribu-ribu gambar dalam tipon, rugi kalau tak disemadikan kenangan itu di dalam belog ini. Kami ke sini bulan September 2013. Dah banyak kali sampai Putrajaya tapi satu entry pun tak pernah ada kat sini ...so kali ni nak tunjuk jugak la gambar-gambar untuk kenangan kami sekeluarga.

Dulu masa tinggal Shah Alam memang kerap ke Putrajaya terutamanya hari minggu la, bawak Faqihah jalan-jalan, kenal tempat orang. Tapi sekarang dah pindah ke negeri sebelah timur ni, memang tak berkesempatan untuk bawak anak-anak ke sini, so bila dah ada peluang ni apa lagi....heheheehhe....

Kami sewa homestay kat Presint 9, senang nak ulang alik ke tempat kursus ...dekat sangat dengan Kompleks Kerajaan Parcel D. Kemudahan kat tempat kami menginap tu pun sangat baik, dekat dengan restoran ( senang aku nak tambah lemak ) dan dekat dengan kedai runcit...depan homestay kitaorang menginap jer.

Sebenarnya banyak tempat-tempat menarik kat putrajaya ni cuma kami tak sempat nak pergi semua tempat. Jom kita layan gambar.. :)

Kat Alamanda, Putrajaya

Ajar adik ngan kakak main bowling kat Alamanda, Putrajaya.

Kat belakang tu Tasik Putrajaya, kat sini ada Putrajaya Cruise u olls... tapi kami tak naik la.. kalau dapat naik best jugak, boleh la keliling tasik tengok keindahan Putrajaya..

Kat belakang jantung hati aku tu Masjid Putra

Faqihah... jangan cepat sangat besar tau... 

Holloh...hollohhh.... comey okei.. Faqih tu sebenarnya tengah nak buat style Ultraman..heheh

Dataran Putrajaya

Dataran Putrajaya

Kat belakang puteri kesayanganku tu adalah Perdana Putra. 

Masjid Putra

Taman permainan yang ada kat dalam medan selera di dataran Putrajaya.

Kami tak sempat pergi Wetland Park, Taman Botani dengan Taman Warisan Pertanian... In Sha Allah, sekiranya diizinkan olehNya, kita pergi lagi yer anak-anak.. :) Tempat yang sangat cantik untuk dilawati dan sesuai nak bawak anak-anak.

No comments: